Patriotyzm ekonomiczny coraz popularniejszy
26 kwietnia 2016
Kiedyś kwestionowany, dziś staje się coraz bardziej popularny. Politycy, przedsiębiorcy i eksperci rozmawiają w Sejmie o patriotyzmie ekonomicznym. Ich zdaniem Polacy coraz częściej sięgają po rodzime produkty. Zdaniem socjologa Joanny Szalachy-Jarmużek z fundacji Kazimierza Wielkiego, patriotyzm ekonomiczny ma co najmniej dwa aspekty. Indywidualni konsumenci mogą decydować jakie produkty kupują. Także przedsiębiorcy wybierają dostawców podzespołów, potrzebnych do produkcji. Rozmówczyni IAR dodaje, że istotne są też instytucje publiczne, które organizują przetargi. Ekspertka dodaje, że Polacy najczęściej kupują rodzimą żywność czy kosmetyki.
Więcej informacji:
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/patriotyzm-ekonomiczny-coraz-popularniejszy/tkf7e8