Opóźniona budowa dróg i kolei kosztuje nas zdrowie i miliardy złotych
26 lutego 2020
Koszty społeczne i środowiskowe związane z opóźnieniem obecnie realizowanych inwestycji infrastrukturalnych, można oszacować na wyemitowanie dodatkowych ponad 510 tys. ton dwutlenku węgla do atmosfery oraz ok. 2,1 mld zł strat z powodu opóźnień w transporcie osób i towarów.
Federacja Przedsiębiorców Polskich
oraz Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej przedstawiły analizę braku waloryzacji kontraktów na prace budowlane.
Wynika z niej, że problemy rynku budowlanego prowadzą do m.in. tworzenia się zatorów płatniczych i mają negatywny wpływ na środowisko i poziom bezpieczeństwa drogowego.
—————
– Doświadczenia załamania w branży budowlanej w latach 2011-2013 pokazują, że napięcia społeczne powodowane przez opóźnienia płatności na rzecz podwykonawców przybierają poważną skalę – wskazał
Marek Kowalski, przewodniczący FPP i prezes CALPE
.