Tajemniczy klient kontroluje ZUS
17 września 2020
W czasie epidemii organ rentowy sprawdza jakość usług świadczonych przez swoich pracowników. Nie podoba się to związkowcom, którzy uważają, że wiele kwestii, za które urzędnicy są oceniani, nie do końca zależy od nich samych
ZUS zapewnia, że badania jakości służą temu, aby obsługa klientów odbywała się z zachowaniem najwyższych standardów. A z tym bywa różnie, co często wytykają mu interesanci, niemogący uzyskać rzetelnych informacji. Sytuacja skomplikowała się podczas pandemii – na ZUS nałożono wiele dodatkowych obowiązków, a przepisy z kolejnych tarcz antykryzysowych zmieniały się tak szybko, że trudno było za tym nadążyć.
—————
Organizacje przedsiębiorców pozytywnie oceniają takie podejście. – Tajemniczy klient to narzędzie stosowane z reguły w sektorze prywatnym. Dlatego cieszy, że instytucje publiczne też zaczynają z niego korzystać – mówi
Łukasz Kozłowski z Federacji Przedsiębiorców Polskich
. Jego zdaniem szczególnie w czasie epidemii, kiedy ZUS przejął większość działań pomocowych, standaryzacja działań jest potrzebna. – Dlatego też zapewne zdecydowano się na kontrole, czy wszystko funkcjonuje, jak należy. Oczywiście taką weryfikację powinno się prowadzić po uprzednim przeszkoleniu pracowników – wskazuje ekspert.