Wagon z kapitałem potrzebny PKP PLK
7 grudnia 2018
Spółka szuka dodatkowych 11-12 mld zł na sfinansowanie kontraktów. W grę wchodzi m.in. dokapitalizowanie przez skarb państwa.
PKP Polskich Linii Kolejowych (PLK) otrzymały w przetargach wiele ofert znacznie przekraczających kosztorysy. Kilka postępowań, np. na modernizację linii do portów, zostało unieważnionych i powtórzonych. W pierwszych przetargach oferty były o ponad 1,2 mld zł droższe od kosztorysów, a w powtórzonych o ponad 1,5 mld zł.
Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK, podkreśla, że wyższe oferty nie wynikają jedynie z podwyżek cen materiałów czy kosztów pracy, ale także z większego zakresu zadań.
—————
PKP PLK zakładają, że dzięki tym propozycjom w przetargach będzie startować więcej mniejszych firm, którym łatwiej będzie sprostać wymaganiom finansowym stawianym przez banki i ubezpieczycieli. Marek Kowalski, szef Federacji Przedsiębiorców Polskich, przyznaje, że dzięki propozycjom PKP PLK koszty finansowe wykonawców i proponowane przez nich ceny ofert mogą być niższe.
Więcej:
https://www.pb.pl/wagon-z-kapitalem-potrzebny-pkp-plk-947530