search
menu menu_open

Split payment po nowemu dalej niejasny

17 września 2019

Split payment po nowemu dalej niejasny

Obowiązkowa podzielona płatność wymusi zmianę niektórych rozliczeń i płatności. Problemem będą m.in. wzajemne potrącenia czy stałe przelewy.

Wiele firm czeka kolejna rewolucja w rozliczeniu VAT. 1 listopada w życie wejdzie obowiązkowa podzielona płatność, tzw. split payment. Oznacza to nie tylko dodatkowe wydatki na nowe systemy czy zatrudnienie dodatkowych ludzi, ale i renegocjowanie kontraktów czy zmianę rozliczeń.

—————


Mariusz Korzeb, doradca podatkowy, wiceprzewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich



Choć ustawodawca przesunął wejście w życie obowiązkowego split payment z 1 września na 1 listopada i dał podatnikom więcej czasu, przygotowania do niego to nie lada wyzwanie, także dodatkowe wydatki. Niemniej większość firm z techniczną stroną przedsięwzięcia sobie poradzi. Problemem, który nie zniknie, są niejasne przepisy i niejednoznaczny zakres stosowania obowiązkowej podzielonej płatności. Przedsiębiorcy nie zawsze będą w stanie precyzyjnie ustalić, czy dotyczy ich obowiązkowa podzielona płatność. To w przyszłości może narazić ich na ryzyko zakwestionowania prawidłowości rozliczeń, sankcje, odsetki, a nawet odpowiedzialność karnoskarbową. Po dłuższym okresie działania split payment mogą się też pojawić problemy z płynnością finansową.

Więcej:

https://www.rp.pl/VAT/309179992-Split-payment-podzielona-platnosc-po-nowemu-dalej-niejasny.html?cid

Źródło: Rzeczpospolita