search
menu menu_open

Polskie hity eksportowe. Jak radzą sobie ich producenci?

30 kwietnia 2020

Polskie hity eksportowe. Jak radzą sobie ich producenci?

Jak firmy radzą sobie ze skutkami epidemii SARS-CoV-2 i COVID-19? Dla jednych to niezwykle trudne czasy: spadek przychodów, konieczność redukcji zatrudnienia, problemy z płynnością. Inne dają sobie radę. Odrobienie strat może jednak zająć nawet kilka lat. O tym jak firmy przygotowują się do restartu opowiadają Interii m.in. Marian Owerko (Bakalland), Henryk Orfinger (Dr Irena Eris), Marek Gonsior, niezależny konsultant były dyrektor ds. marketingu w firmie meblarskiej Agata oraz Leszek Gierszewski (Drutex).

Rozpoczął się powolny powrót do normalności. Rząd zapowiedział stopniowe uwalnianie gospodarki i społeczeństwa, skutecznie „zamrożonych” na czas epidemii decyzjami administracyjnymi. Firmy, które wstrzymały produkcję – stopniowo wznawiają produkcję; te, które tylko ograniczyły działalność – po wdrożeniu dodatkowych rygorów sanitarnych i bezpieczeństwa – dążą do odbudowy mocy produkcyjnych i sprzedaży. I podkreślają, że powrót do normalności zajmie znacznie dłużej niż się to na początku wydawało, i to, o ile – wskazują – nie będzie na jesień drugiej fali zakażeń koronawirusem. Sytuacja w przemyśle i produkcji i tak jest o wiele lepsza niż w usługach, które ograniczenia dotknęły z pełną siłą. Straty liczone są już jednak w miliardy złotych.


Federacja Przedsiębiorców Polskich

i Lewiatan oszacowali, że od 16 marca do 20 kwietnia polska gospodarka straciła 79,3 mld zł z powodu restrykcji aktywności gospodarczej i społecznej. Aż 23,8 mld zł strat przypada na przemysł, 20,4 mld zł na handel, 5,5 mld zł na budownictwo, zaś 29,7 mld zł na pozostałe branże usługowe. Tylko do tej pory polska gospodarka straciła 3,2 proc. PKB. Licznik wciąż jednak bije.

Więcej:

https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-polskie-hity-eksportowe-jak-radza-sobie-ich-producenci,nId,4467617

Źródło: Interia.pl